În urma cercetării de specialitate a mai reieşit faptul, în general, românii nu sunt prea preocupaţi de riscurile la adresa securităţii online. Astfel, mai mult de jumătate dintre cei care folosesc servicii online care necesită o parolă au răspuns că nu sunt îngrijoraţi (44% nu foarte, iar 11% deloc) de faptul că oricare dintre conturile lor de servicii online ar putea fi atacate. În cealaltă tabără se află 41% dintre respondenţi, împărţiţi după cum urmează: 9% sunt foarte îngrijoraţi, iar 32% destul de îngrijoraţi, arată studiul citat de Agerpres.
În ceea ce priveşte autentificarea în doi paşi, aproape două treimi dintre români (62%) spun că folosesc această metodă pentru cel puţin unul dintre serviciile online pe care le utilizează.
Pe de altă parte, motivele pentru care restul persoanelor (38%) nu utilizează această metodă sunt diverse, plecând de la faptul că nu s-au gândit la acest lucru (29%) sau nu au auzit de acesta (14%) şi până la lipsa nevoii (19% nu cred că e necesară) sau a încrederii (17% nu cred că le face conturile mai securizate).
La nivel general, peste jumătate dintre utilizatorii români de internet folosesc aceeaşi parolă pentru mai multe dintre conturile lor. În acelaşi timp, 25% dintre cei chestionaţi au aceeaşi parolă pentru majoritatea conturilor şi doar 7% accesează toate conturile cu aceeaşi parolă. Totodată, un procent de 43% susţin că au parole diferite pentru fiecare serviciile online pe care le folosesc.
În funcţie de tipul de parole folosite, cea mai mare parte aleg o combinaţie între numere şi cuvinte (36%), iar un sfert (26%) adaugă în acest mix al formării unei parole şi simboluri.
Studiul YouGov de la Google a fost realizat în România, în perioada 4 - 20 septembrie 2018, pe un eşantion de 1.001 persoane adulte.